Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současné postavení Islandu na světovém trhu
Tomanová, Veronika ; Hinčica, Vít (vedoucí práce) ; Jurek, Martin (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnocení současného stavu islandské ekonomiky a postavení Islandu v rámci světového trhu. Práce je rozdělena do 7 kapitol. První část práce se zabývá základní charakteristikou Islandské republiky, základními makroekonomickými ukazateli a významnými hospodářskými odvětvími Islandu. Je zde zmíněna i islandská finanční krize. Druhá část potom pojednává o islandských zahraničních vztazích, zahraničním obchodě a investicích, konkurenceschopnosti a zahraničních vztazích s Českou republikou.
Predikce vývoje českého trhu s vínem
Řeháčková, Zlata ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Filipovszki, Pavel (oponent)
Bakalářská práce má za úkol analyzovat český a světový trh vína. Na začátku práce se z důvodu uvedení do problematiky věnuji základní charakteristice vína. Dále se zabývám rozdělením České republiky do vinařských oblastí, charakteristikou světového trhu vína s důrazem na spotřebu, produkci a popis nevýznamnějších aktérů na tomto trhu. Ve stěžejních kapitolách analyzuji vývoj exportu a importu na území České republiky a podíly jednotlivých obchodních partnerů na vývozu a dovozu. Dále jsem provedla SWOT analýzu českého trhu a na základě získaných poznatků stanovila predikci budoucího vývoje. Působení spolků stanovila predikci vývoje exportu a importu. V závěrečné kapitole jsem doporučila několik možností, jak pozitivně ovlivnit vývoj exportu.
Brazil´s oil market
Kužmová, Anna ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Horáková, Helena (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat postavení Brazílie na světovém trhu ropy. První kapitola je zaměřena na základní charakteristiku ropy a obchodování s ní. Druhá kapitola je věnována aktuální situaci na světovém trhu ropy a objasnění současného vývoje jeho základních ukazatelů. Třetí kapitola se zabývá poukázáním na změnu postavení Brazílie na světovém trhu, míru vlivu ropného odvětví na domácí ekonomiku a analýzu současného stavu brazilského ropného trhu.
Český a globální trh výtvarného umění (s akcentem na kritickou reflexi českých a zahraničních autorit)
Dvořák, Olga ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; David, Jiří (oponent) ; Němeček, Jan (oponent)
Disertační práce zkoumá umělecké dílo jako velmi specifický luxusní produkt, který je obtížně definovatelný a tržně uchopitelný. Objektivně daná nejistota trhu s uměním se ukázala být v problematickém vztahu k investiční funkci uměleckého díla. Cena současného výtvarného díla jako produktu je nestálá a navíc netransparentní, vzhledem k jejímu utajení ji nelze ekonomicky sledovat a na globální úrovni se tvoří většinou pomocí marketingového nástroje, komerčního veletrhu s uměním. Hlavním cílem práce je odkrytí specifik trhu výtvarného umění. Sekundárním cílem je zjistit, jak je na globálním trhu zastoupeno české současné umění, jaké existují bariéry pro vstup českých subjektů na tento trh a jaký vztah k marketingu mají jednotliví aktéři trhu. Pro dosažení cíle autorka provedla široký sekundární výzkum zahraniční literatury a dále dva primární výzkumy. V kvalitativním výzkumu metodou expertního dotazování se zaměřila na české odborníky několika různých profesí. Následný rozsáhlý kvantitativní výzkum, včetně statistického zpracování, zjišťoval názory expertů z významných výtvarných institucí celého světa a jejich povědomí o českém současném výtvarném umění. Přínosem práce jsou zejména doporučení pro české umělce a komerční galerie, jak proniknout na globální trh. Vedle tohoto praktického přínosu se práce zabývá i přínosem pro vědu, jelikož zkoumá a poskytuje informace z oblasti, která není v českém prostředí dostatečně sledována ani prezentována na kvalitní úrovni. Zaměření autorky na pedagogický přínos je zřejmý, jelikož se uvedené problematice již několik let věnuje v rámci pravidelných přednášek o marketingu umění na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Světový trh kakaa
Voglová, Karolína ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá světovým trhem kakaa. Cílem této práce je zanalyzovat světový trh kakaa a zjistit, jaké perspektivy do budoucna tento trh nabízí. První kapitola se zabývá obecou charakteristikou této komodity, tj. historie pěstování kakaa, druhy kakaovníku, pěstování kakaa, světové producentské oblasti, a je zpracována pomocí metody syntézy a komparace. Další kapitola je samotná analýza světového trhu kakaa, která uvádí největší exporterské a importérské země, vývoj ceny kakaa, zpracování kakaa a čokoládový průmysl. Třetí část práce představuje formy obchodování s kakaem, tj. obchodování s kakaem na burzách, alternativní forma obchodu fair trade. Představuje také Mezinárodní organizace pro kakao a Mezinárodní Iniciativu pro kakao. Poslední kapitola se soustředí na zhodnocení a perspektivy světového trhu kakaa do budoucna pomocí metody kompilace. Přínosem této práce je zjištění, jak se bude cena kakaa vyvíjet a jaké je možné řešení narůstající poptávky po kakau do budoucna.
Efektivní A/B a multivariantní testování v prostředí globálního trhu
Janů, Tomáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Seman, Vladimír (oponent)
Práce se zabývá problematikou testování online obsahu za účelem optimalizace výkonnosti obchodních a informačních kanálů v globálním prostředí, tj. tam kde návštěvníci pocházejí z různých zemí. Tato různorodost způsobuje odlišné chování návštěvníků, protože například Američan vnímá obsah naprosto odlišně od Brazilce či Francouze. Odlišné vnímání, respektive spotřebitelské chování, je způsobeno odlišnou národní kulturou v těchto zemích. Proto je nutné, respektive korektní, testovat obsah za účelem jeho optimalizace na lokální úrovni. Nejjednodušší možností je samozřejmě spustit stejný test pro každou zemi zvlášť. Ale to je v praxi extrémně náročné na dobu trvání testu i lidské zdroje, které jej musí navrhnout, implementovat a vyhodnotit. Proto je cílem této práce navrhnout modifikaci metody pro testování online obsahu, která bude k testování přistupovat na dostatečné lokální úrovni a bude zohledňovat kulturní rozdíly jednotlivých zemí, ale bude přitom i efektivní na dobu trvání testu a lidské zdroje. V současné době neexistuje zdokumentovaná metoda, která by tuto problematiku řešila. Klíčem této modifikace je segmentace zemí do skupin na základě podobné národní kultury. Proto je nutné hodnotu národní kultury nějakým způsobem identifikovat, a k tomu lze využít model nizozemského profesora Geerta Hofstedeho, který pro každou zemi identifikoval šest dimenzí národní kultury a přiřadil jim bodové ohodnocení. Přínosem práce je popsaná modifikace metody, která je vhodná zejména pro společnosti působící na globálním trhu, respektive více trzích zároveň. Tato metoda, při korektním použití, dokáže společnosti přinést nárůst příjmů při snížení spotřeby lidských zdrojů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.